$('#artwork_content').html("\u000A\u000A\u000A\u000A\u000A\u003Cul class\u003D\u0022gallery\u002Dul\u0022\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2017/09/08/thumbs/moment_of_light_1_jpg_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2017/09/08/thumbs/moment_of_light_1_jpg_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022„Zdá se, že nanejvýš pečlivé a kultivované řemeslné provedení je na vymření.“ / L. Sutnar 1\u0022 height\u003D\u0022320\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2017/09/08/thumbs/moment_of_light_3_jpg_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2017/09/08/thumbs/moment_of_light_3_jpg_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022„Zdá se, že nanejvýš pečlivé a kultivované řemeslné provedení je na vymření.“ / L. Sutnar 2\u0022 height\u003D\u0022320\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2017/09/08/thumbs/moment_of_light_4_jpg_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2017/09/08/thumbs/moment_of_light_4_jpg_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022„Zdá se, že nanejvýš pečlivé a kultivované řemeslné provedení je na vymření.“ / L. Sutnar 3\u0022 height\u003D\u0022320\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2017/09/08/thumbs/Brooche_moment_of_light_5_jpg_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2017/09/08/thumbs/Brooche_moment_of_light_5_jpg_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022„Zdá se, že nanejvýš pečlivé a kultivované řemeslné provedení je na vymření.“ / L. Sutnar 4\u0022 height\u003D\u0022320\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2017/09/08/thumbs/Brooche_moment_of_light_7_jpg_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2017/09/08/thumbs/Brooche_moment_of_light_7_jpg_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022„Zdá se, že nanejvýš pečlivé a kultivované řemeslné provedení je na vymření.“ / L. Sutnar 5\u0022 height\u003D\u0022320\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2017/09/08/thumbs/Brooche_moment_of_light_8_jpg_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2017/09/08/thumbs/Brooche_moment_of_light_8_jpg_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022„Zdá se, že nanejvýš pečlivé a kultivované řemeslné provedení je na vymření.“ / L. Sutnar 6\u0022 height\u003D\u0022320\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2017/09/08/thumbs/realizace_jpg_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2017/09/08/thumbs/realizace_jpg_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022„Zdá se, že nanejvýš pečlivé a kultivované řemeslné provedení je na vymření.“ / L. Sutnar 7\u0022 height\u003D\u0022320\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u003C/ul\u003E\u000A\u003Cdiv class\u003D\u0022gallery\u002Ddiv\u0022\u003E\u000A\u0009\u003Ch3\u003EMarkéta Šumová\u003C/h3\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cp\u003E\u000A\u0009\u003Cstrong\u003E„Zdá se, že nanejvýš pečlivé a kultivované řemeslné provedení je na vymření.“ / L. Sutnar\u003C/strong\u003E\u003Cbr\u003E\u000A\u0009\u003Cstrong\u003EOkamžik světla\u003C/strong\u003E\u003Cbr\u003E\u000A\u0009\u003Cstrong\u003EZápadočeská univerzita v Plzni\u003C/strong\u003E\u000A\u0009\u003C/p\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Ch4\u003EAnotace\u003C/h4\u003E\u000A\u0009\u0009\u003Cp\u003ETématem a mottem mé diplomové práce se stal citát Ladislava Sutnara: „Zdá se, že nanejvýš pečlivé a kultivované řemeslné provedení je na vymření.“ Tento citát můžeme chápat z různých pohledů. Mé porozumění je v dobře provedené práci, kdy se jedná o ruční zpracování. Zaměřila jsem se tedy pouze na Sutnarova slova v tomto citátu.\u000A\u0009Hlavním prvkem pro mou diplomovou práci se stal les, který je úzce spjatý s mou rodinou. „Šuma“ znamená v překladu z chorvatštiny do češtiny les a dále naše rodinné kořeny jsou spjaty s mysliveckou historií a dotýkají se nás i dnes.\u003Cbr /\u003EInspiračním zdrojem se tedy pro mě stal okamžik, kdy sluneční paprsky prostupují do lesa. Zachycení toho momentu, kdy les rozzáří Slunce, mi dává sílu, uklidňuje mě, těší mě, inspiruje mě a naplňuje mě… Velkoměstem stále něco hýbe, pořád se něco děje, pořád někde lítáme, řešíme, všechno spěchá a my také… Cítím, že život moderního člověka ve velkoměstě je strašně rychlý a uspěchaný a nejsme si schopni vytvořit svůj vlastní životní prostor, který nám pomáhá k regeneraci, tento prostor nacházím v tomto okamžiku v lese.\u003Cbr /\u003EVýsledkem práce jsou brože. Všechny brože mají vyvedená vlákna jedním směrem. Světlo tedy proniká do brože ze strany a vychází z pohledové strany. Základním tvarem většiny je kvádr. Vycházela jsem z jednotlivých pohledů, které mě zavedly ke klasické pohlednici. Pohledová část je většinou obdélníkového tvaru. Zadní a postranní části jsou udělané tak, aby nejlépe umožnily vést vlákna ke světlu. \u003Cbr /\u003EStrukturou broží jsem chtěla poukázat na rozdíly mezi hrubým a hladkým povrchem. V hrubém provedení jsou brože živější a naopak v hladké formě je brož kompaktní.\u003Cbr /\u003ETvrdost dřeva pro mě byl asi nejdůležitější aspekt. Na základě tvrdosti jsem si mohla brože dovolit stlačovat stahováky a svěrákem pod velkým tlakem. \u003Cbr /\u003EU pěti broží jsem použila tmavé dřevo. Je to z toho důvodu, že tento typ zachycuje pohled na kmeny stromů. Jako v lese, kde vzniká větší kontrast mezi slunečními paprsky, které prostupují mezi kmeny stromů. Tak je to zachyceno i v těchto brožích. \u003Cbr /\u003EDalší typ je pohled do koruny stromů. Listy částečně propouštějí světlo a tak nevzniká takový kontrast. Zde jsem tedy použila světlejší materiál, který mi nabídl mahagon a ořech. Koruny stromů vytváří světelné mapy. Ty jsou v brožích zachyceny pomocí prořezávání lupenkovou pilkou.\u003Cbr /\u003EPřínosem je také variabilita šperku. Variabilita je hlavně tom, jak se brož natočí. Pokud část, kde jsou po straně vyvedena vlákna, bude natočena směrem ke světlu, dojde k úplnému rozsvícení brože. Optická vlákna dokáží pohltit světlo, i když brož není vystavena v přímém kontaktu se světlem. Šperk se tedy mění podle intenzity světla. Optická vlákna pohlcují nejen světlo, ale také odraz slunečních paprsků. Podle odrazu paprsků od různých barevných ploch se zbarvuje i jednotlivá brož. \u003Cbr /\u003EBarevnými odstíny jsem rozdělila brože do dvou typů, ve kterých jsem chtěla zachytit dva pohledy. A to do koruny stromů, kde jsem použila světlejší odstíny dřeva jako je ořech a mahagon. Na tmavý typ jsem použila wengé a eben pro autentičnost kmenů a hlavně k docílení většího kontrastu mezi kmeny a světlem.\u003C/p\u003E\u000A\u0009\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cul class\u003D\u0022awards\u0022\u003E\u000A\u0009\u0009\u000A\u0009\u0009\u003Cli\u003E+Nominace na národní cenu za studenský design\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u0009\u000A\u0009\u003C/ul\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u000A\u0009\u003Ciframe class\u003D\u0022fb\u002Dlike\u0022 src\u003D\u0022//www.facebook.com/plugins/like.php?href\u003Dhttp://www.studentskydesign.cz/cs/2017/artwork/1105\u0026amp\u003Bsend\u003Dfalse\u0026amp\u003Blayout\u003Dstandard\u0026amp\u003Bwidth\u003D450\u0026amp\u003Bshow_faces\u003Dfalse\u0026amp\u003Baction\u003Dlike\u0026amp\u003Bcolorscheme\u003Dlight\u0022 scrolling\u003D\u0022no\u0022 frameborder\u003D\u00220\u0022 style\u003D\u0022border:none\u003B overflow:hidden\u003B width:450px\u0022 allowTransparency\u003D\u0022true\u0022\u003E\u003C/iframe\u003E\u000A\u003C/div\u003E"); $('#content-left .filter li').removeClass('active'); $('#content-left').find('.content').fadeOut(250).filter(function() { return $(this).data('category') == 'galerie' }).fadeIn(250).find('p').cstypo(); if ($slider !== undefined) { $slider.destroyShow(); } var $slider; // $('.gallery-ul:visible').find('li').first().find('img').imagesLoaded(function(){ $('#artwork_content .gallery-ul').not('.active').addClass('active'); $slider = $('#artwork_content .gallery-ul.active').height($('#artwork_content .gallery-ul.active').find('li').first().find('img').attr('height')).bxSlider({ infiniteLoop: false, prevText: '', nextText: '', hideControlOnEnd: true, onNextSlide: function(currentSlideNumber, totalSlideQty, currentSlideHtmlObject){ $('#artwork_content .gallery-ul.active').animate({height:currentSlideHtmlObject.height()}, 250); } , onPrevSlide: function(currentSlideNumber, totalSlideQty, currentSlideHtmlObject){ $('#artwork_content .gallery-ul.active').animate({height:currentSlideHtmlObject.height()}, 250); } }); // }); // content left - fancybox $('#artwork_content .gallery-ul li a.fbox').click(function(e){ e.preventDefault(); var thumb = $(this).attr('href'); $.fancybox({ href: thumb, overlayOpacity: 0.8, overlayColor: '#fff', showCloseButton: false, hideOnContentClick: true, padding: 0 }); return false; }); $(document).keydown(function(e) { if (e.keyCode == 37) { // left $slider.goToPreviousSlide(); } if (e.keyCode == 39) { // right $slider.goToNextSlide(); } });