$('#artwork_content').html("\u000A\u000A\u000A\u000A\u000A\u003Cul class\u003D\u0022gallery\u002Dul\u0022\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2017/06/23/thumbs/MIKLASOVA_PAVLINA_PLOVE_01_jpg_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2017/06/23/thumbs/MIKLASOVA_PAVLINA_PLOVE_01_jpg_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u00223,2,1,PLOVE 1\u0022 height\u003D\u0022320\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2017/06/23/thumbs/MIKLASOVA_PAVLINA_PLOVE_02_jpg_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2017/06/23/thumbs/MIKLASOVA_PAVLINA_PLOVE_02_jpg_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u00223,2,1,PLOVE 2\u0022 height\u003D\u0022320\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2017/06/23/thumbs/MIKLASOVA_PAVLINA_PLOVE_03_jpg_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2017/06/23/thumbs/MIKLASOVA_PAVLINA_PLOVE_03_jpg_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u00223,2,1,PLOVE 3\u0022 height\u003D\u0022320\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2017/06/23/thumbs/MIKLASOVA_PAVLINA_PLOVE_04_jpg_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2017/06/23/thumbs/MIKLASOVA_PAVLINA_PLOVE_04_jpg_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u00223,2,1,PLOVE 4\u0022 height\u003D\u0022320\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2017/06/23/thumbs/MIKLASOVA_PAVLINA_PLOVE_05_jpg_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2017/06/23/thumbs/MIKLASOVA_PAVLINA_PLOVE_05_jpg_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u00223,2,1,PLOVE 5\u0022 height\u003D\u0022320\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2017/06/23/thumbs/MIKLASOVA_PAVLINA_PLOVE_06_jpg_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2017/06/23/thumbs/MIKLASOVA_PAVLINA_PLOVE_06_jpg_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u00223,2,1,PLOVE 6\u0022 height\u003D\u0022320\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u003C/ul\u003E\u000A\u003Cdiv class\u003D\u0022gallery\u002Ddiv\u0022\u003E\u000A\u0009\u003Ch3\u003EPavlína Miklasová\u003C/h3\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cp\u003E\u000A\u0009\u003Cstrong\u003E3,2,1,PLOVE\u003C/strong\u003E\u003Cbr\u003E\u000A\u0009\u003Cstrong\u003EPlavky jako syntéza funkce materiálu a formy.\u003C/strong\u003E\u003Cbr\u003E\u000A\u0009\u003Cstrong\u003EVysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze \u003C/strong\u003E\u000A\u0009\u003C/p\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Ch4\u003EAnotace\u003C/h4\u003E\u000A\u0009\u0009\u003Cp\u003EMoje diplomová práce se jmenuje 3,2,1, \u003Cspan class\u003D\u0022caps\u0022\u003EPLOVE\u003C/span\u003E a tato parafráze pro mne znázorňuje výzvu ke startu, odrazový můstek i skok do neznáma. Motivací mé práce byla od začátku touha po hledání nových možností v konkrétní oblasti, jakou je design plavek, kterou bych se ráda zabývala i do budoucna. Dala jsem si za úkol pokračovat ve zkoumání plavek, přičemž mne nejvíce zajímala jejich forma a inovativní materiál a stejně tak jejich uživatelské „klady a zápory“. Plavky jsou při svém používání neustále vystaveny různým klimatickým podmínkám a s tímto faktorem je také třeba počítat.\u003C/p\u003E\u000A\u000A\u0009\u003Cp\u003EDůležitou částí mé práce tedy byla materiálová rešerše. Zkoumala jsem jak samotné plavky napříč historií módy, tak nejrůznější materiály, které by se pro některé své vlastnosti tímto produktem mohly stát. V začátku práce mi také pomohly konzultace na katedře materiálového inženýrství na Technické univerzitě v Liberci. Snažila jsem se materiálu porozumět a nalézt jeho další možné uplatnění. Líbí se mi určitá hybridnost materiálu, na kterém si představuji to, čím byl předtím a jaké další podoby by na sebe mohl vzít zase příště. Zkoumala jsem detailně jeho strukturu a také sledovala změnu jeho vlastností při kontaktu s vodou. \u003C/p\u003E\u000A\u000A\u0009\u003Cp\u003EBěhem vytváření kolekce jsem dala přednost práci s materiály už „hotovými“ ale chtěla jsem s nimi pracovat osobitou cestou a smysl hledat spíše v jejich vzájemné kombinaci nebo transformaci. Chtěla jsem propojovat běžné výrobní techniky s rukodělným a osobním přístupem. Důraz jsem kladla na ekologické pozadí používaných materiálů, aspekt recyklace se projevil ve všech částech kolekce. \u003C/p\u003E\u000A\u000A\u0009\u003Cp\u003EVýsledné prototypy, které v rámci kolekce vznikly, lze rozčlenit do čtyř kategorií:\u003C/p\u003E\u000A\u000A\u0009\u003Cp\u003E1.\u0009modulární koupací oděvy\u003C/p\u003E\u000A\u000A\u0009\u003Cp\u003Ejsou vyrobené ze zbytků polyethylenových pěn od firmy Yate s.r.o. (Hradec Králové). Systematicky jsem je spojovala tak, aby na lidském těle mohly plnit funkci plavek. Tento typ plavek byl koncipovány jako alternativa ručně vyráběného a neustále dále rozložitelného a znova složitelného oděvu. Takovým způsobem by mohly být skládány i různé další materiály, jejichž nehomogenní kombinací by mohlo být dosaženo dalších efektů. Zajímavá je také myšlenka vyměnitelnosti některých částí/ komponentů plavek, čímž by šlo svým způsobem daný produkt čas od času z atraktivnit či obměnit. Modulární oděvy také odráží myšlenku současného fenoménu „udělej si sám“, produkt by mohl být prodáván coby „zábavná sada“ zbytkových materiálů a lanek či gumiček, které si člověk může skládat dle vlastního nápadu. V celé práci je pro mne také důležitý faktor skládání, spojení, vzájemného vlivu různých součástí. Stejně tak mne fascinuje proces transformace či rozkladu (oděvu i materiálu) v nejširším slova smyslu. \u003C/p\u003E\u000A\u000A\u0009\u003Cp\u003E2.\u0009plavky s grafickým členěním\u003Cbr /\u003EDruhou kategorii tvoří plavky z econylu (80% recyklovaný polyamid) tradičnější výrobní cestou (strojové průmyslové šití). Záměrem této části bylo zamyšlení nad střihem plavek, jejichž tvar ovlivňuje nejen výsledný design ale i velikost a množství zbytků vznikajících při průmyslové výrobě. Snažila jsem se do střihu přenést geometrické členění. Zároveň švy vytváří na těle obraz letních opalovaček a opticky ho člení. Tím odvádí pozornost od reálného tvaru těla, jehož vystavování hraje u většiny uživatelů problém. U těchto prototypů jsem zvolila šití v kontrastní barvě a speciální plochý šev sportovního typu. \u003C/p\u003E\u000A\u000A\u0009\u003Cp\u003E3.\u0009primitivní neopren \u003Cbr /\u003EV kolekci se objevily také dva typy ručně šitých plavek z kusů neoprenu. Tato část je pokusem a zamyšlením nad částečnou eliminací veškeré strojové průmyslové výroby, která je nutná při výrobě běžných plavek (včetně všech svých komponentů). Zároveň materiál technické a syntetické povahy, ve spojení s ruční aplikací činí výsledný produkt učinit osobitějším, osobnějším a lidštějším. V těchto modelech jsem se snažila zachytit něco, co jsem nazvala primitivní high\u002Dtech tendencí.\u003C/p\u003E\u000A\u000A\u0009\u003Cp\u003E4.\u0009instantní design \u003Cbr /\u003EV poslední části práce jsem se zaměřovala na experiment s materiálem a jeho namáčením. Na základě vlastních zkušeností z předchozí kolekce jsem už nějakou dobu přemýšlela o tom, jak moc namáčení ovlivňuje vzhled plavek a tím mění jejich původní design. Přemýšlela jsem o tom, zda by této skutečnosti šlo využít a jakým způsobem. Namáčela jsem vzorky nejrůznějších barev a zkoumala jejich vzhled v suchém a mokrém stavu. Experimentovala s impregnací, lokálně aplikovanou na látku. Průmyslově vyráběný hydrofobizační přípravek se používá k nanášení na nejrůznější materiály a to vždy v plošném měřítku, ve velké metráži. Já jsem se pokusila přípravek aplikovat pouze na některé části materiálu. \u003Cbr /\u003ETím jsem dokázala na látce vytvořit proměnlivý „mokro suchý efekt“, který vnímám jako alternativní formu běžného potisku, který se však objevuje jen v mokrém stavu. Tímto experimentem jsem se dostala blíže k původní myšlence „instantního designu“, kdy produkt podléhá aktuálním podmínkám, kterým je vystaven.\u003C/p\u003E\u000A\u0009\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cul class\u003D\u0022awards\u0022\u003E\u000A\u0009\u0009\u000A\u0009\u0009\u003Cli\u003E+Nominace na národní cenu za studenský design\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u0009\u000A\u0009\u003C/ul\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u000A\u0009\u003Ciframe class\u003D\u0022fb\u002Dlike\u0022 src\u003D\u0022//www.facebook.com/plugins/like.php?href\u003Dhttp://www.studentskydesign.cz/cs/2017/artwork/1061\u0026amp\u003Bsend\u003Dfalse\u0026amp\u003Blayout\u003Dstandard\u0026amp\u003Bwidth\u003D450\u0026amp\u003Bshow_faces\u003Dfalse\u0026amp\u003Baction\u003Dlike\u0026amp\u003Bcolorscheme\u003Dlight\u0022 scrolling\u003D\u0022no\u0022 frameborder\u003D\u00220\u0022 style\u003D\u0022border:none\u003B overflow:hidden\u003B width:450px\u0022 allowTransparency\u003D\u0022true\u0022\u003E\u003C/iframe\u003E\u000A\u003C/div\u003E"); $('#content-left .filter li').removeClass('active'); $('#content-left').find('.content').fadeOut(250).filter(function() { return $(this).data('category') == 'galerie' }).fadeIn(250).find('p').cstypo(); if ($slider !== undefined) { $slider.destroyShow(); } var $slider; // $('.gallery-ul:visible').find('li').first().find('img').imagesLoaded(function(){ $('#artwork_content .gallery-ul').not('.active').addClass('active'); $slider = $('#artwork_content .gallery-ul.active').height($('#artwork_content .gallery-ul.active').find('li').first().find('img').attr('height')).bxSlider({ infiniteLoop: false, prevText: '', nextText: '', hideControlOnEnd: true, onNextSlide: function(currentSlideNumber, totalSlideQty, currentSlideHtmlObject){ $('#artwork_content .gallery-ul.active').animate({height:currentSlideHtmlObject.height()}, 250); } , onPrevSlide: function(currentSlideNumber, totalSlideQty, currentSlideHtmlObject){ $('#artwork_content .gallery-ul.active').animate({height:currentSlideHtmlObject.height()}, 250); } }); // }); // content left - fancybox $('#artwork_content .gallery-ul li a.fbox').click(function(e){ e.preventDefault(); var thumb = $(this).attr('href'); $.fancybox({ href: thumb, overlayOpacity: 0.8, overlayColor: '#fff', showCloseButton: false, hideOnContentClick: true, padding: 0 }); return false; }); $(document).keydown(function(e) { if (e.keyCode == 37) { // left $slider.goToPreviousSlide(); } if (e.keyCode == 39) { // right $slider.goToNextSlide(); } });