$('#artwork_content').html("\u000A\u000A\u000A\u000A\u000A\u003Cul class\u003D\u0022gallery\u002Dul\u0022\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2016/06/20/thumbs/DanielHajek_Ferrari568FP_Ideasmin_jpg_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2016/06/20/thumbs/DanielHajek_Ferrari568FP_Ideasmin_jpg_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022Ferrari 568 FP 1\u0022 height\u003D\u0022250\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2016/06/20/thumbs/DanielHajek_Ferrari568FP_Defectandskinmodemin_jpg_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2016/06/20/thumbs/DanielHajek_Ferrari568FP_Defectandskinmodemin_jpg_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022Ferrari 568 FP 2\u0022 height\u003D\u0022320\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2016/06/20/thumbs/DanielHajek_Ferrari568FP_Dialogmodemin_jpg_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2016/06/20/thumbs/DanielHajek_Ferrari568FP_Dialogmodemin_jpg_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022Ferrari 568 FP 3\u0022 height\u003D\u0022300\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2016/06/20/thumbs/DanielHajek_Ferrari568FP_Vizualization1min_jpg_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2016/06/20/thumbs/DanielHajek_Ferrari568FP_Vizualization1min_jpg_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022Ferrari 568 FP 4\u0022 height\u003D\u0022318\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2016/06/20/thumbs/DanielHajek_Ferrari568FP_Vizualization2min_jpg_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2016/06/20/thumbs/DanielHajek_Ferrari568FP_Vizualization2min_jpg_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022Ferrari 568 FP 5\u0022 height\u003D\u0022319\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u003C/ul\u003E\u000A\u003Cdiv class\u003D\u0022gallery\u002Ddiv\u0022\u003E\u000A\u0009\u003Ch3\u003EDaniel Hájek\u003C/h3\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cp\u003E\u000A\u0009\u003Cstrong\u003EFerrari 568 FP\u003C/strong\u003E\u003Cbr\u003E\u000A\u0009\u003Cstrong\u003EFerrari 568 FP\u003C/strong\u003E\u003Cbr\u003E\u000A\u0009\u003Cstrong\u003EZápadočeská univerzita v Plzni\u003C/strong\u003E\u000A\u0009\u003C/p\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Ch4\u003EAnotace\u003C/h4\u003E\u000A\u0009\u0009\u003Cp\u003EFerrari 568 FP\u003C/p\u003E\u000A\u000A\u0009\u003Cp\u003EFerrari 568 FP je školní projekt na téma Ferrari. Jedná se o unikátní stroj propojující klasické „petrolheads“ nároky na funkci a vizuál superfuturistického automobilu. \u003C/p\u003E\u000A\u000A\u0009\u003Cp\u003EOznačení FP v názvu není náhodou, jedná se o poctu docentu Františku Pelikánovi, který mi předal spoustu cenných zkušeností. Značka Ferrari byla jeho srdeční záležitostí, a to především díky čístému pininfarínovskému designu, ke kterému jsem mohl částečně přičichnout, ať už na stáži či v soukromém životě díky kontaktům, které nám František Pelikán vytvořil. František Pelikán byl také jedním z mála desigérů staré generace, který byl naprosto otevřený novým technologiím a viděl budoucnost některých svých designerů například ve tvorbě interfacu. To je také důvod, proč přihlašuji svůj automobil do NC s tématem „vizuální komunikace“. Transport design a vizuální komunikace budou v budoucnu, dlé mého názoru, jednou z nejvýraznějších interdisciplinárních spojení.\u003C/p\u003E\u000A\u000A\u0009\u003Cp\u003ESamotný design vychází z počátků závodních vozů „klasických cigárových tvarů“, následného překrývání kol ladnými blatníky a Pininfarínovské ferrari linie obíhající kolem celého vozu. I v tomto návrhu se František Pelikán otiskl, a to jeho oblíbenou hláškou: „Co kdyby sme ten díl otočili a dali ho sem“. Z tohoto principu vychází charakteristický prvek připomínající mušli (tedy stejný vrchní a spodní díl vozu). Snažil jsem se vozu dát jednoduchou, čistou a nezaměnitelnou formu, která by mohla připomínat jakýsi šperk stojící v luxusní garaži či dokonce v obývacím pokoji. Zajímavé je také propojení motorového prostoru s exteriérem vozu, kdy na sebe funkčně i opticky navazují například sání a nádechy na střeše nebo nádoby s N2O připomínající aerodynamické ploutve na zádi vozu.\u003C/p\u003E\u000A\u000A\u0009\u003Cp\u003EMyšlenka, že takzvaný petrolhead bere své auto jako mazlíčka, mě vedla k tomu, že automobil by mohl jako mazlíček se svým pánem komunikovat, a to jak verbálně, tak vizuálně. Vzhledem k velké promítací ploše je zde spousta místa pro interface. Auto se tak dostalo do extremního kontrastu mezi starou mechanickou technikou částí a supermoderní elektronickou komunikací hraničící s umělou inteligencí. \u003C/p\u003E\u000A\u000A\u0009\u003Cp\u003EZÁKLADNÍ MÓDY\u003Cbr /\u003E\u0026#8230\u003B..............................................................\u003Cbr /\u003E1. \u003Cspan class\u003D\u0022caps\u0022\u003EAUTOMOBIL\u003C/span\u003E NÁM \u003Cspan class\u003D\u0022caps\u0022\u003ECHCE\u003C/span\u003E NĚCO ŘÍCT\u003Cbr /\u003EJednoduchým pokynem (ovadačem, telefonem, gestem, hlasovým signálem) můžeme automobilu povolit, aby nám sdělil, co má na srdci.\u003C/p\u003E\u000A\u000A\u0009\u003Cp\u003E2. \u003Cspan class\u003D\u0022caps\u0022\u003EAUTOMOBIL\u003C/span\u003E JE ZAHŘÁTÝ A PLNĚ PŘIPRAVENÝ NA 100% ZATÍŽENÍ\u003Cbr /\u003EZobrazení pomocí proudících tepen dává najevo, že můžeme vyrazit.\u003C/p\u003E\u000A\u000A\u0009\u003Cp\u003E3. \u003Cspan class\u003D\u0022caps\u0022\u003ERELAX\u003C/span\u003E MÓD\u003Cbr /\u003EAutomobil nám promítá zadané informace, zprávy ze sociálních sití, novinky ze světa automobilů a podobně.\u003C/p\u003E\u000A\u000A\u0009\u003Cp\u003E4. MÓD \u003Cspan class\u003D\u0022caps\u0022\u003EPORUCHA\u003C/span\u003E\u003Cbr /\u003EAutomobil se zabarví do výstražných pruhů, aby na sebe upotal pozornost a to jak naši, tak ostatních řidičů. Zobrazí nám místo poruchy a popíše jej.\u003C/p\u003E\u000A\u000A\u0009\u003Cp\u003E5. MÓD \u003Cspan class\u003D\u0022caps\u0022\u003EPOLEPY\u003C/span\u003E\u003Cbr /\u003ESlouží především ke sportovním a promo účelům. Je možné okamžitě měnit a přidávat sponzory (například přímo při závodu – kdy je vůz ve vedoucí pozici a firmy se přeplacejí, aby byly vidět)\u003C/p\u003E\u000A\u000A\u0009\u003Cp\u003E6. MASKOVACÍ MÓD\u003Cbr /\u003EJe schopný auto maskovat v terénu, případně opačně ho zvýraznit. \u003C/p\u003E\u000A\u000A\u0009\u003Cp\u003E7. INFORMAČNÍ MÓD\u003Cbr /\u003EZobrazuje mapy, zpravodajství a podobně.\u003C/p\u003E\u000A\u000A\u0009\u003Cp\u003EZÁKLADNÍ \u003Cspan class\u003D\u0022caps\u0022\u003EINFORMACE\u003C/span\u003E\u003Cbr /\u003E................................................................. \u003Cbr /\u003E\u003Cspan class\u003D\u0022caps\u0022\u003EMOTOR\u003C/span\u003E A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ \u003Cbr /\u003EAtmosférický zážehový osmiválec. Zdvihový objem 5599 cm3. Výkon 559 kW při 10500 ot./min. (+N2O), točivý moment 650 N.m při 6000 ot./min., nejvyšší rychlost 270 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 3,2 s. ................................................................. \u003Cbr /\u003EROZMĚRY A \u003Cspan class\u003D\u0022caps\u0022\u003EHMOTNOSTI\u003C/span\u003E \u003Cbr /\u003Edélka x šířka x výška 4550 \u0026#215\u003B 2350 \u0026#215\u003B 970 mm. Provozní hmotnost 1050 kg. ................................................................. \u003Cbr /\u003ECÍLOVÁ \u003Cspan class\u003D\u0022caps\u0022\u003ESKUPINA\u003C/span\u003E \u003Cbr /\u003EMilovníci futuristického designu, avšak klasičtí “Petrolheads”. Mechanické ovládání a surový zvuk v obalu supermoderního elektromobilu.\u003C/p\u003E\u000A\u0009\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cul class\u003D\u0022awards\u0022\u003E\u000A\u0009\u0009\u000A\u0009\u0009\u003Cli\u003E+Soutěžní práce\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u0009\u000A\u0009\u003C/ul\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u000A\u0009\u003Ciframe class\u003D\u0022fb\u002Dlike\u0022 src\u003D\u0022//www.facebook.com/plugins/like.php?href\u003Dhttp://www.studentskydesign.cz/cs/2016/artwork/959\u0026amp\u003Bsend\u003Dfalse\u0026amp\u003Blayout\u003Dstandard\u0026amp\u003Bwidth\u003D450\u0026amp\u003Bshow_faces\u003Dfalse\u0026amp\u003Baction\u003Dlike\u0026amp\u003Bcolorscheme\u003Dlight\u0022 scrolling\u003D\u0022no\u0022 frameborder\u003D\u00220\u0022 style\u003D\u0022border:none\u003B overflow:hidden\u003B width:450px\u0022 allowTransparency\u003D\u0022true\u0022\u003E\u003C/iframe\u003E\u000A\u003C/div\u003E"); $('#content-left .filter li').removeClass('active'); $('#content-left').find('.content').fadeOut(250).filter(function() { return $(this).data('category') == 'galerie' }).fadeIn(250).find('p').cstypo(); if ($slider !== undefined) { $slider.destroyShow(); } var $slider; // $('.gallery-ul:visible').find('li').first().find('img').imagesLoaded(function(){ $('#artwork_content .gallery-ul').not('.active').addClass('active'); $slider = $('#artwork_content .gallery-ul.active').height($('#artwork_content .gallery-ul.active').find('li').first().find('img').attr('height')).bxSlider({ infiniteLoop: false, prevText: '', nextText: '', hideControlOnEnd: true, onNextSlide: function(currentSlideNumber, totalSlideQty, currentSlideHtmlObject){ $('#artwork_content .gallery-ul.active').animate({height:currentSlideHtmlObject.height()}, 250); } , onPrevSlide: function(currentSlideNumber, totalSlideQty, currentSlideHtmlObject){ $('#artwork_content .gallery-ul.active').animate({height:currentSlideHtmlObject.height()}, 250); } }); // }); // content left - fancybox $('#artwork_content .gallery-ul li a.fbox').click(function(e){ e.preventDefault(); var thumb = $(this).attr('href'); $.fancybox({ href: thumb, overlayOpacity: 0.8, overlayColor: '#fff', showCloseButton: false, hideOnContentClick: true, padding: 0 }); return false; }); $(document).keydown(function(e) { if (e.keyCode == 37) { // left $slider.goToPreviousSlide(); } if (e.keyCode == 39) { // right $slider.goToNextSlide(); } });